Zameldowanie na pobyt stały
Sposoby dostarczenia dokumentów
- Wizyta w urzędzie
-
Listownie, drogą pocztową -
Faxem -
Formularz elektroniczny
Sposoby odbioru dokumentów
- Osobiście
-
Pocztą -
Elektronicznie
Wymagane dokumenty
- Dokument stwierdzający tożsamość
- Książeczka wojskowa
- Wypełniony wniosek zgłoszenia pobytu stałego lub czasowego trwającego ponad 2 miesiące
- Dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu, w którym ma nastąpić zameldowanie na pobyt stały lub czasowy trwający ponad 2 miesiące (umowa cywilno-prawna, wypis z księgi wieczystej, decyzja administracyjna, orzeczenie sądu lub inny dokument poświadczający tytuł prawny do lokalu) wskazujący osobę uprawnioną do potwierdzenia pobytu osoby dokonującej zameldowanie.
Komórka organizacyjna
Urząd Stanu Cywilnego w Tucznie
Opłaty
Czynności związane z zameldowaniem nie podlegają opłatom.
Termin i sposób realizacji
- załatwienie sprawy meldunkowej w formie zameldowania na pobyt stały lub czasowy trwający ponad 2 miesiące następuje bezzwłocznie po okazaniu wszystkich wymaganych dokumentów oraz poprawnym wypełnieniu formularza meldunkowego
- w wyniku dokonania czynności meldunkowej interesant otrzymuje poświadczenie zameldowania
Podstawa prawna
Art. 9-11 ustawy z dnia 10 kwietnia 1974r. o ewidencji ludności i dowodach osobistych (Dz.U. z 2006r. Nr 139, poz. 993 ze zmianami),
Dodatkowe informacje, uwagi
- w przypadku zameldowania na pobyt stały osoby, której poprzednie miejsce pobytu stałego mieściło się poza obszarem działania Urzędu, podczas dokonywania czynności zameldowania należy bezwzględnie okazać poświadczenie wymeldowania z poprzedniego miejsca pobytu stałego (w tym samym czasie można posiadać tylko jedno miejsce pobytu stałego).
- podczas zameldowania wymagana jest obecność osoby posiadającej tytuł prawny do lokalu, w którym ma nastąpić zameldowanie,
- w przypadku upływu terminu zameldowania na pobyt czasowy powyżej 2 miesięcy meldunek automatycznie wygasa.